Algemeen21 Januari 2020
Interview Ultimo Software Solutions: We kunnen ons breed internationaal profileren

Ultimo Software Solutions is het eerste bedrijf dat een Platinum Partnership met EuroMaintenance 2021 is aangegaan. We bevroegen marketing manager Roy van Huffelen over de beweegredenen van de leverancier van Enterprise Asset Management Systemen om zich aan het belangrijkste internationale platform voor onderhoudsprofessionals te verbinden.


"EuroMaintenance was ons niet onbekend, we hebben er in het verleden in Antwerpen als eens aan deelgenomen”, vertelt Van Huffelen. "Dus toen we hoorden dat dit internationale topcongres in 2021 in Rotterdam gehouden zou worden hoefden we niet lang na te denken. Het past namelijk in de strategie van Ultimo Software Solutions om ons ook internationaal te profileren. Nu al richten we ons op Nederland, België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Noord-Frankrijk en Euromaintenance, zeker in combinatie met Maintenance NEXT biedt ons straks de mix van een breed internationaal publiek. Daar wilden we graag onze naam aan verbinden als hoofdsponsor.”


Van Huffelen heeft hooggespannen verwachtingen van het gecombineerde evenement waarbij EuroMaintenance en Maintenance NEXT de handen ineen hebben geslagen. "Ik vind dat heel slim. Nederland was aan de beurt om EuroMaintenance te mogen organiseren en dan is het eigenlijk logisch om samen op te trekken met Maintenance NEXT. Dat is immers de onderhoudsvakbeurs met een uitstekende reputatie in de hele Benelux. En Rotterdam is met zijn industrie en havens dé stad om zo’n belangrijk evenement over industrieel onderhoud te laten plaatsvinden.”


Ultimo heeft goed nagedacht over wat ze met het Platinum Partnership willen bereiken. Van Huffelen: "Wij zijn een aanbieder van Enterprise Asset Management Systemen en daarmee willen we graag met grote internationale organisaties in contact komen. Natuurlijk hopen we daarnaast ook veel bestaande klanten te spreken en te ontvangen. Het Partnership biedt ons de uitgelezen kans om onze naam te vestigen als leidende partij in Enterprise Asset Management Systemen.”


"Voor ons is het event geslaagd als er over ons gesproken wordt”, stelt de marketing manager. "Zo’n partnership heeft voor mij twee aspecten: een kwantitatieve en een kwalitatieve. Je wilt enerzijds zoveel mogelijk mensen spreken en bereiken, maar aan de andere kant is het ook de bedoeling dat het een bepaalde  spin-off oplevert. Rumour  around the brand. Dat er over ons wordt gesproken, dat er iets gebeurt in het speelveld rondom ons merk. Dat we lekker zichtbaar zijn.”